پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112085
تراشيدن موهاي سر دانش‌آموزان پسر اجباري نيست/هر مدرسه قانوني دارد
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1053

مهدي نويد ادهم، دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي باشگاه خبري فارس «توانا» اظهار داشت: در آيين‌نامه اجرايي مدارس قانوني مبني بر تراشيدن موهاي سر دانش‌آموز پسر، وجود ندارد اما نظافت و مرتب بودن بايد رعايت شود.

* خانواده‌ها بايد به قانون مدرسه احترام بگذارند 

اين مقام مسئول در شوراي عالي آموزش و پرورش در خصوص اجباري بودن پوشش يکسان در مدارس دخترانه و پسرانه نيز گفت: داشتن پوشش يکسان در مدارس دخترانه و پسرانه اجباري نيست و دانش‌آموزان بر اساس ضوابط و قوانين موجود در انتخاب لباس آزاد هستند ولي بايد شئونات اجتماعي را رعايت کنند.

وي ادامه داد: البته اگر مدرسه‌اي بخواهد در مورد نوع پوشش دانش‌آموزان اجباري داشته باشد، منع قانوني نيست؛ به اين معني که مدرسه مي‌تواند از خانواده‌ها بخواهد که دانش‌آموزان با پوشش يکسان به مدرسه بيايند.

دبيرکل شوراي عالي آموزش و پرورش به آيين‌نامه اجرايي مدارس اشاره کرد و گفت: بر اساس قانون، اختياراتي به مديران و شوراي مدرسه داديم و انتخاب پوشش دانش‌آموزان و حتي بحث تراشيدن موي سر،  جزو اين اختيارات است.

وي افزود: اگر خانواده‌اي مي‌خواهد فرزندش را در مدرسه‌اي ثبت‌نام کند، بايد به قانون مدرسه که بر اساس اختيارات قانوني مدير اعلام مي‌شود، عمل کند؛ به عنوان مثال وقتي در يک محله‌اي پليس تشخيص مي‌دهد که خياباني را يک طرفه کند، کسي نمي‌تواند نپذيرد و بايد همه همراهي کنند.

* آيين‌نامه اجرايي مدارس اصلاح مي‌شود

نويد ادهم در خصوص آيين‌نامه اجرايي مدارس نيز اظهار داشت: قرار است آيين‌نامه اجرايي مدارس اصلاح شود اما فعلاً آيين‌نامه گذشته به قوت خود باقي است.


 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html